Η Ελευθερη ενεργεια εφτασε

Χρόνια πριν είχα κάνει μία εκτενή εμπεριστατωμένη και κοπιαστική έρευνα, που έθαψα κάτω από τόνους κακού και αφρόντιστου γραψίματος. Πάραυτα μήνες αναζήτησης πηγών με τις οποίες θα μπορούσα να έρθω σε προσωπική επαφή με έπεισαν πως υπάρχουν πάνω από μία μέθοδοι για την παραγωγή ενεργειακής υπεραπόδοσης, όπως με έπεισαν και πως υπάρχει μία τεράστια προσπάθεια για να καταπνίξει την απελευθέρωση αυτού του βασικότερου των κεφαλαίων (όπως είναι φυσικό άλλωστε).

Ένα μέρος της κακογραμμένης μου έρευνας ασχολήθηκε με την περίπτωση του νεαρού Ουζμπέκου, Μαρούφ Κάριμοβ.
Παρακάτω είναι το κομμάτι της έρευνας, μαζί με την μετάφραση του ρεπορτάζ του Reuters για τον νεαρό εφευρέτη.

————————-===================—————————

Στις 11/01/08 η παρακάτω ιστορία έκανε την εμφάνιση της σε όλα σχεδόν τα μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία, όπως τα Reuters, Al Jazeera, BBC, CNN, Pravda κ.α.

Το ρεπορτάζ όπως δημοσιεύτηκε, έγραφε τα εξής:

Ο Νικητής του διαγωνισμού προικισμένων νέων «Kelajak Ovozi» Μαρούφ Κάριμοβ (Maruf Karimov) συνεχίζει την εργασία στην εφεύρεση του που παρουσίασε στην υποψηφιότητα για «Εκλογίκευση, πρόταση, τεχνικά σχέδια και εξελίξεις». Ντόπιοι και ξένοι ειδικοί προτείνουν πως η μηχανή που εφηύρε το δεκαπεντάχρονο αγόρι έχει το δικαίωμα να ονομάζεται αέναη. Ο μαθητής του ακαδημαϊκού λυκείου στην πόλη Σαμαρκάντ (Samarkand) παρουσίασε στον διαγωνισμό μία μηχανή αυτοκινήτου που λειτουργεί με ένα πολύ διαφορετικό καύσιμο. Το περιεχόμενο της εφεύρεσης του είναι πως κατάφερε να ξεκινήσει έναν συμβατικό κινητήρα αυτοκινήτου με εσωτερική καύση από πεπιεσμένο αέρα. Το καύσιμο έρχεται από ένα ειδικό δοχείο (ρεζερβουάρ), καθώς τροφοδοτεί την καύση, η μηχανή συμπιέζει και άλλο αέρα έτσι ώστε να μην αδειάζει ποτέ. Συνεπώς, η μηχανή του δεκαπεντάχρονου έφηβου, αξίζει το επίθετο «αέναη».

«Η ιδέα βρισκόταν στο μυαλό μου εδώ και αρκετό καιρό τώρα…» λέει ο Μαρούφ Κάριμοβ «… δεν μπορώ να μείνω σε ησυχία, πρέπει συνέχεια να βελτιώνω να εξελίσσω τα πάντα. Και το 2006 στην Σαμαρκάντ έμαθα για τον διαγωνισμό και πως υπάρχει μία υποψηφιότητα που μου ταιριάζει, και αποφάσισα να παρουσιάσω την εφεύρεση. Αυτή η νίκη ήταν σημαντική για μένα γιατί απέδειξε πως κινούμαι-και η μηχανή μου, στην σωστή κατεύθυνση»… (http://www.ut.uz/eng/today/kelajak_ovozi_opens_talents.mgr)

Όπως ανέφερε την ίδια μέρα η ρωσική Pravda, η μηχανή του Κάριμοβ, παρά τις αντίξοες συνθήκες κατασκευής της, που έγινε χωρίς εξειδικευμένα όργανα και εργαστηριακό εξοπλισμό, έχει καταφέρει είδη να κουνήσει το σημαντικό φορτίο ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Ο νεαρός φόρεσε τον κινητήρα στο παλιό αυτοκίνητο του ξαδέρφου του και κατάφερε να το οδηγήσει για κάποιες εκατοντάδες μέτρα. Αν και η ισχύς ήταν μικρή, ο νεαρός πιστεύει πως η αύξηση της απόδοσης είναι μόνο θέμα χρόνου, συγκεκριμένα όπως είπε και ο ίδιος το μόνο που χρειάζεται για να πολλαπλασιαστεί η ισχύς του κινητήρα είναι η κατασκευή του ρεζερβουάρ από υπέρ- ανθεκτικά υλικά.

Στο δημοσίευμα της Pravda μάλιστα, αναφέρεται πως δεν αποκλείεται ο Κάριμοβ να φύγει στην Γερμανία για να εργαστεί στην περαιτέρω εξέλιξη της μηχανής του.

Παραδόξως αν και τα μμε, που προαναφέρονται διατηρούν ένα τεράστιο αρχείο (προσωπικά έχω βρεί ρεπορτάζ τριών ή και τεσσάρων ακόμη ετών) πλην του «UzbekistanToday» (http://www.ut.uz/eng/today/kelajak_ovozi_opens_talents.mgr)

και της «Pravda» (http://english.pravda.ru/science/tech/11-01-2008/103363-perpetual_engine-0), όλα τα άλλα μέσα έχουν σβήσει το ρεπορτάζ από τα αρχεία τους ενώ δεν υπάρχει καμία φρέσκια αναφορά για τον νεαρό εφευρέτη.

———————-=======================————————

Είχα τηλεφωνήσει στην πρεσβεία του Ουζμπεκιστάν στην Ελλάδα, στην πρεσβεία του Ουζμπεκιστάν στην Γερμανία, το προξενείο της Γερμανίας στο Ουζμπεκιστάν, τον δήμο στον οποίο έγινε ο διαγωνισμός και το Reuters το ίδιο. Για βδομάδες και βδομάδες επαναλάμβανα τα ίδια τηλεφωνήματα, όσες φορές μου απήντησαν, είτε απλά ήταν αδύνατο να συνεννοηθώ αφού π.χ. Η τηλεφωνήτρια επέμενε να μου μιλάει με πολύ, πολύ χαμηλή φωνή, λέγοντας μου ότι δεν καταλαβαίνει τα αγγλικά μου, για τι πράγμα μιλάω κτλ. Σε άλλες περιπτώσεις οι τηλεφωνήτριες ήταν πολύ ευγενικές και κατανοητικές και αφού άκουγαν με υπομονή το αίτημα μου είτε με μετέφεραν απροειδοποίητα σε κάποιον άλλον, αναγκάζοντας με να επαναλάβω την ιστορία ξανά και ξανά, μέχρι που με μετέφεραν σε μία νεκρή γραμμή, αναγκαζόμουν να ξαναπάρω, να μιλήσω με κάποιον άλλον και να ξαναρχίσω από την αρχή τον αδυσώπητο τηλεφωνικό λαβύρινθο! Σε άλλη περίπτωση απλά μου είπαν να ξαναπάρω σε λίγο και μετά δεν το σήκωσε ποτέ κανείς!

Πάντως η ελεύθερη ενέργεια φαίνεται να παίρνει διαστάσεις πολύ μεγάλες για να μπορεί πλέον να καταπιεστεί για πολύ ακόμη. Λίγο καιρό πριν στις 5, Φεβρουαρίου 2011, είχα αναρτήσει το άρθρο “Philippine DOE Verifies Aviso’s Self-Charging EV”

Σήμερα ανακάλυψα αυτό το υπέροχο ρεπορτάζ του Reuters, στο οποίο παρουσιάζει ένα όχημα ίδιο σχεδόν με τον αερο-κινητήρα του Κάριμοβ

Ιndia’s air powered motorbike

Αυτό που πρέπει να αναλογιστούμε επίσης είναι πως επειδή οι κινητήρες αυτοί είναι εσωτερικής καύσης, η μετάβαση της βιομηχανίας θα είναι πανεύκολη, αφού ουσιαστικά το μόνο που θα αλλάξει θα είναι το δοχείο (το οποίο απλά ενισχύεται για να αντέχει την πίεση του πεπιεσμένου αέρα!.

Θάνος Βαλκάνος
https://craftyreporting.wordpress.com/
April 24, 2011

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: